حمل و نقل دریــایــی چیست ؟

حمل و نقل دریایی از مهمترین حالت های حمل و نقل می باشد  که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. قرنهاست که این روش به بشر کمک می کند تا شرایط سفر و تجارت خود را برآورده سازد. با وجود اختراع حالت های جدید حمل و نقل ، حمل دریایی اهمیت خود را از دست نداده است. طبق یک تخمین ، حدود 90 درصد حمل و نقل در جهان از طریق دریا انجام می شود.

شرکت کشتیرانی ستاره آبی دریا با دارا بودن مجوز رسمی از سازمان بنادر و کشتیرانی و عضویت در انجمن های داخلی نظیر «انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته» و انجمن های معتبر خارجی و نمایندگی انحصاری خطوط کشتیرانی PBS، مفتخر است سرویس های ذیل را ارایه دهد:

 

NVOCC

FCL

حمل کانتینر به صورت دربست

LCL

حمل خرده بار

BULK

حمل بار فله

مزایای حمل و نقل دریایی چیست ؟

بیش از 90٪ کالاهای جهان از طریق دریا حمل می شوند و دلیل این امر مزایای متعدد این روش برای تجارت خارجی در مقایسه با حمل و نقل هوایی ، ریلی یا جاده ای است.

در یک اقتصاد جهانی در حال رشد ، ضرورت حمل حجم بیشتری از محموله ها در کمتر زمان ممکن افزایش می یابد.این امر منجر به ساخت کشتی های به اصطلاح مگا شده است ، که ظرفیت حمل مقادیر زیادی کالا با هزاران کانتینر را دارد حمل و نقل در توسعه زندگی روزمره ما تاثیر به سزایی دارد ، حتی اگر بعضی اوقات از این واقعیت غافل باشیم. برای کمک به درک اینکه چرااین شیوه حمل و نقل کالا مورد علاقه شرکت ها و تجارت های بزرگ است  ، به نکات روبرو دقت کنید

ارزان ترین روش برای حمل و نقل کالا
ایده آل ترین روش برای حمل کالا های بزرگ 
کمترین میزان خسارت و آسیب کالا 
کمترین میزان آلودگی محیط زیست

انواع بار در حمل و نقل دریایی

حمل دریایی و اقیانوسی با نرخ باربری متفاوت دریا می تواند به چند دسته مختلف تقسیم شود ، که در زیر توضیح داده شده است.

  • حمل و نقل عمیق از دریا: خدمات حمل و نقل با اعماق دریا به معنای حمل و نقل بین قاره ای با عبور از اقیانوس ها ، پوشش مسافت های طولانی و استفاده از کشتی های بزرگ است. حمل و نقل دریای عمیق اغلب برای کالاها ، به عنوان مثال سنگ آهن ، روغن ، سیمان و کود مورد استفاده قرار می گیرد.
  • حمل و نقل دریای کوتاه (همچنین به عنوان حمل و نقل ساحلی نیز شناخته می شود): روبروی خدمات حمل و نقل در اعماق دریا ، این نوع حمل و نقل کالا در مسافت های نسبتاً کوتاه انجام میشود. این کشتی ها که در مقایسه با کشتی های عمیق بسیار کوچکتر هستند و بعضی اوقات نیز می توانند به داخل کشور سفر کنند ، از اقیانوس عبور نمی کنند بلکه در امتداد ساحل و سایر آب ها حرکت می کنند. حمل و نقل دریای کوتاه نیز اغلب برای کالاها مورد استفاده قرار می گیرد ، گرچه حجم آنها کوچکتر است و نرخ بارهای دریایی متفاوتی را شامل می شود.
  • حمل و نقل داخلی: این به معنای حمل و نقل توسط کشتی هایی با استفاده از آبراه های داخلی است که شامل رودخانه ها ، کانال ها و دریاچه ها است. حجم آن در مقایسه با حمل و نقل دریایی کوتاه و کم عمق است و کشتی ها برای آبراه های داخلی طراحی شده اند. نمونه هایی از محصولاتی که توسط آبراه های داخلی کشور حمل می شوند عبارتند از: فرآورده های نفتی ، معادن و محصولات شیمیایی

با ما در تماس باشید 

ما در شرکت ستاره آبی دریا مقرون به صرفه ترین و بهترین روشی که مناسب کالای شماست را برای حمل و نقل پیشنهاد میکنیم.

حمل و نقل دریایی قطعا یکی از بهترین روش های مرسوم در دنیا برای حمل کالا از کشوری به کشور دیگر است . شما میتوانید به راحتی به ما و کارد تخصصی ما در این زمینه اعتماد کنید . برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل نمایید

سوالات متداول

زمان رسیدن کالا از یک کشور به یک کشور دیگر در این روش حمل و نقل معمولا بین 30 تا 35 روز می باشد که خب نسبت به روش های دیگر زمان بیشتری است

OBL  مخفف عبارت می باشد که به معنای بارنامه ای است که برای حمل دریایی صادر می گردد که دو نوع دارد :

1.بارنامه برای حمل گذری

2. بارنامه برای خطوط کشتیرانی

بار فله در واقع مرسولاتی  است که بدون هیچ نوع بسته‌بندی در کشتی بارگیری می شود مانند غلات، سنگ‌آهن، سیمان، شکر، املاح معدنی، فسفات، ذغال و غیره.

این کشتی ها در حال حاضر بیشترین میزان استفاده را در حمل و نقل دریایی دارند. تمام بار این کشتی ها کانتینرهایی با حجم های متفاوت می باشد. این کانتینرها  در ابعاد ۲۰ فوتی  یا ۴۰ فوتی  و عرض ۸/۵ فوت  و ارتفاع ۹/۵ فوت موجود می باشند.

  • در اینجا چند واقعیت اساسی در مورد محموله های حمل و نقل دریایی آورده شده است تا در مورد مقیاس و اندازه این صنعت ایده ای به شما ارائه دهند.
  • حدود 90٪ كل كالاها با حمل و نقل دریایی و اقیانوس حمل می شوند.
  • حدود 55000 کشتی وجود دارد که حمل و نقل دریایی را در سراسر جهان انجام میدهند.
  • در صنعت حمل و نقل دریایی حدود 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان اشتغال دارند.
  • یونان ، آلمان و ژاپن کشورهایی هستند که بزرگترین ناوگان را هنگام حمل و نقل بین المللی دریایی در اختیار دارند.
  • بزرگترین کشتی حمل و نقل دریایی می تواند حدود 18000 کانتینر حمل کند.
  • بدون حمل و نقل دریایی ، حمل و نقل بسیاری از مواد اولیه ممکن نیست. بنابراین نقل و انتقالات حمل و نقل دریایی نقش اساسی در قیمت تمام شده محصولات دارد.
  • یکی از بزرگترین خطرات برای صنعت حمل و نقل دزدی دریایی است. با این حال ، حمل و نقل از طریق دریا یا اقیانوس هنوز مطمئن ترین شکل برای حمل و نقل در سراسر جهان است.
بالا